Office365 iz perspektive sistemaša

Bruno Krsnik
CUC

Tradicionalnu suradnju sa CARNET-om i ove godine smo obilježili sponzorskom podrškom CUC konferencije za korisnike te joj i sadržajno pridonjeli održanim predavanjem na temu "Office 365 iz perspektive sistemaša". Glavna konferencijska tema "Na granici mogućega" poručuje kako se omišljavanjem novih metoda poučavanja uz pomoć digitalne tehnologije mogu pomaknuti granice mogućega u obrazovnom sustavu, mijenjati dosadašnja pravila i okrenuti se budućnosti.

Konferencija je okupila više od tisuću CARNET-ovih korisnika i suradnika, u prvome redu učitelje, nastavnike i ravnatelje u osnovnim i srednjim školama, profesore na fakultetima, CARNET sistem inženjere i koordinatore, članove znanstveno-istraživačke zajednice, kao i informatičke stručnjake i gospodarstvenike iz područja IKT-a. Uz velik broj zanimljivih i korisnih predavanja, konferencijskih radova, radionica, interaktivnih izlaganja i oglednih sati vjerujemo da je i naše praktično sudjelovanje doprinjelo ostvarivanju cilja konferencije.

Kako bismo potaknuli suradnju, razmjenu informacija, znanja i iskustava ovog popularnog Microsoft alata, održano predavanje namijenjeno svim novim Office 365 administratorima kao i power-userima Office 365 paketa. Izlaganje je podijeljeno u tri cjeline (funkcionalnosti, problematika i konfiguracija) te sadrži sve potrebne informacije koje olakšavaju svakodnevno korištenje Office 365 paketa (kako EDU zajednici tako i firmama) kao i savjete kako si olakšati svakodnevnu administraciju Office 365 skupa programa.

CUC predavanje

 

U dinamičnoj raspravi nakon predavanja pokazalo se da je gorući problem korištenja Office 365 alata s kojim se susreće EDU zajednica paralelno korištenje (jedno računalo na više korisnika) i autentikacija sa Microsoft računima (na istom korisničkom profilu). Problem nastaje prilikom pristupanja Office 365 web alatima, kao i aktivaciji Office paketa koji je instaliran na računalo gdje se manifestiraju greške krive prijave, nemogućnosti aktivacije O365 instalacije i nemogućnosti pristupa resursima organizaciji.

Kako bi se otklonio problem postoji nekoliko workarounda, ali niti jedan nije konačni fix
(Microsoft je upoznat sa problemom ali rješenje koje bi bilo prihvatljivo još nije prezentirano):

  • korištenje preglednika u incognito vrsti rada i koristiti O365 web alate umjesto instalacije, na taj način preglednik neće pamtiti Microsoft račun koji se autenticirao zadnji i svaki novo-prijavljeni korisnik će se moći prijaviti na O365 web bez problema
  • postavljanje kiosk ili guest PC način rada Windows 10 OS (način rada za učionice)
  • korištenjem Windows Virtual Desktopa, neke od postavki se mogu vidjeti ovdje

Također, odabir Work or School računa prilikom prijave umjesto Personal uklanja dodatni problem alijasa gdje Windows OS ne razlikuje račune te pokušava aktivirati Office 365 za privatnim (Personal) računom, što naravno nije moguće i rezultira 'Sign In to activate…' porukom. Ukoliko se navedeno manifestira, potrebno je iz Credentials Managera, preglednika i Windows 10 OSa ukloniti Microsoft račun koji je višak (sve – postaviti nakon ponovnog pokretanja računala ispravan račun).  

Preuzmite cijelu prezentaciju predavanja Office365 iz perspektive sistemaša, otkriti će vam najnovije funkcionalnosti pojedinih Office365 alata, predstaviti praktična rješenja za učestale sistemske probleme te dati odgovore na najčešća pitanja korisnika.