Kriza kao izazovna prilika

Ivana Mijić

Nepredvidljivost, kako životna tako i poslovna, pokazala se u punoj snazi godine 2020. Poput potresa koji je zadesio Zagreb 22.3., pandemija COVID-19 zatresla je cijeli svijet, a posljedice će se otkrivati još dugo. Najbolje što i kao pojedinci i kao kompanija možemo jest suočiti se sa krizom kao činjenicom te na najbolji način iskoristiti resurse kako bi njome što prije i kvalitetnije ovladali.

"Kriza (grč. krisis) znači prijelom, polazno teško stanje u svakom, prirodnom, društvenom i misaonom procesu. U samoj biti krize jest da da treba odlučiti, a još nije odlučeno."¹

Upravljanje krizom 

Kao odgovornoj kompaniji, zdravlje i sigurnost članova tima na prvom nam je mjestu te smo na vrijeme proveli sve preporučene aktivnosti koje su zaštitile naše zaposlenike i suradnike. Pripremljeni opremom i alatima, pravovremeno smo osigurati da se poslovanje odvija nesmetano i bez poremećaja - uspješno smo se prebacili na rad od kuće, a sastanci i ostale dogovorene aktivnosti s klijentima nesmetano se provode online.

Informacijska mreža i projektni menadžment

Kako bi se umanjile destruktivne posljedice krizne situacije, izvršni menadžment konstantno provodi otvorenu, cjelovitu i pravodobnu komunikaciju prema zaposlenicima, poslovnim partnerima i dobavljačima koristeći Microsoftov Office 365 paket i njegove brojne alate. Svi projekti i poslovni procesi realiziraju se po planu, a korisnicima nesmetano pružamo tehničku i poslovnu podršku te ostale ugovorene usluge.

"Upravo smo završili online edukaciju putem MS Teamsa za više klijenata u kojem je sudjelovalo preko 20 vanjskih sudionika. Iznimno smo zadovoljni komunikacijom, a što potvrđuju i korisnici! Vjerujem da ćemo izazvani ovom situacijom puno toga naučiti i početi primjenjivati moderne alate komunikacije na višoj razini. Svakako mogu naglasiti da smo online edukacijom bili u mogućnosti bolje upravljati vremenom i potrebnim ljudskim resursima."  ističe projektni menadžer Filip Radulović kao primjer dobrog snalaženja u novonastaloj situaciji i potencijala koje pružaju digitalni komunikacijski alati.

Teams online edukacija

 





































Kriza kao šansa za poboljšanje 

Ovu izazovnu situaciju nitko nije mogao predvidjeti niti se pripremiti za nju, a reakcije, utjecaj i posljedice variraju. Nisu sve grane društva ni gospodarstva pogođene jednako, ali generalno se istaknula važnost digitalnih platformi. Ulaganje u online prisutnost i digitalizaciju poslovanja za rezultat imaju manji rizik i olakšano funkcioniranje. Najbolje se vidi na primjeru trgovine - postojanje funkcionalnih eCommerce rješenja pokazalo se spasonosno za poslovanje, ali i za funkcioniranje društva.

"Kriza i nije ništa drugo doli izraz temeljnog nesklada unutar poduzeća te između poduzeća i okoline, a izlaz iz krize je u uspostavljanju novoga, unutarnjeg i vanjskoga dinamičnog sklada. Za svaku krizu - neovisno o tome kako je ona upravljana - središnje značenje ima proces učenja koji se na nju nastavlja. Učiti znači iskoristiti šansu da se bude bolji."²

Koliko ćemo biti uspješni u savladavanju krize ovisi o spremnosti da učimo i brzini adaptacije, a Perpetuum će rado pomoći svima koji ovu krizu vide kao izazovnu priliku za digitalizacijom poslovanja. Ukoliko imate takvih potreba, ispunite kontakt formu odgovoriti ćemo vam u najkraćem roku.

Nepokoreni Teams PPP 

Osim uspješne prilagodbe poslovanja novonastaloj situaciji, uspješno smo organizirali i digitalnu varijantu tradicionalnog PPP druženja petkom poslije posla, optimizam i Perpetuumov timski duh ostaje nepokoren! Isto želimo i vama.

 

Izvor: Kriza kao šansa, N.O. Bedenik, Školska knjiga, 2007.