Elektroničko poslovanje više nije nikakva novost. Današnje tvrtke itekako su svjesne prednosti koje donosi digitalna ekonomija i ubrzano se priključuju trendovima koji sve više diktiraju kompletnu tržišnu dinamiku. Da je tomu uistinu tako potvrdio je i besplatni seminar na temu e-poslovanja, u organizaciji Perpetuuma, na kojem je sudjelovalo više od 100 predstavnika malih i velikih tvrtki.
Kaskamo no stižemo
Uvodno slovo je održao Mike Pugh iz tvrtke Main Door koji je predstavio trendove i kretanja na globalnom tržištu, te ukazao na nove iskorake i inicijative koji utječu na razvoj industrije. Istaknuo je kako Hrvatska u razvoju e-commercea ponešto kaska u odnosu na druge europske zemlje, no isto tako naglasio da to također znači da postoji ogroman prostor za rast, kao i to da hrvatske tvrtke koje još nisu krenule u digitalno poslovanje imaju priliku učiti na iskustvima sličnih tvrtki iz cijelog svijeta.
Saša Kolenko iz AWT Internationala pojasnio je e-commerce strategiju tvrtke na primjeru specijaliziranih web trgovina koje funkcioniraju unutar AWT-a. Jedan od njih je i e-trgovina Dobra Vina koja je napravljena u suradnji Perpetuumom, a koja je AWT-u omogućila da svoje proizvode ponudi točno određenoj skupini potrošača, da prati njihov interes i aktivnosti na ovom kanalu.

Kako kupci kupuju?
Na panelu koji je potom uslijedio, a u kojem su sudjelovali Saša Kolenko i Mike Pugh, te naš Ivo Špigel, razgovaralo se o tome kako i na koje sve načine e-trgovina mijenja kupovne navike potrošača, ali i načine na koje se tvrtke odnose prema potrošačima. Među ostalim, objasnili su da je sve prisutniji trend među potrošačima da u trgovinama isprobavaju proizvode, a naručuju ih putem web shopova. Ukazali su na činjenicu da se sve više putem web trgovina biraju i kupuju proizvodi koje donedavno nismo ni pomišljali kupovati online (poput primjerice automobila). Ključno je, kazali su panelisti, izgraditi povjerenje potrošača kako bi bio spreman na digitalnom kanalu potrošiti i po nekoliko desetaka tisuća eura.

Sve što web trgovina treba biti
Na kraju je naš Milutin Zrnić predstavio iSite Shop, Perpetuumovo e-commerce rješenje zasnovano na platformi Magento. Istaknuo je kako e-commerce nije samo web trgovina već konačni rezultat promišljanja, odluke i orijentacije tvrtke da primjereno nastupi i svoje usluge ili proizvode ponudi putem online kanala. Početnicima u svijetu e-poslovanja je skrenuo pažnju na konkretne korake koje moraju poduzeti odmah u startu, prilikom planiranja web poslovanja, jer što se kvalitetnije taj dio posla obavi, to će konačni rezultat biti bolji.
Ovdje možete preuzeti prezentacije sa seminara:
Ivo Špigel - uvodna prezentacija
Saša Kolenko, AWT - E-commerce strategija