Istraživanje prije kupovine

Miroslav Benak

Ovaj post je napisan temeljem osobnog iskustva online kupovine. U potrazi sam za novim električnim štednjakom. Već neko vrijeme kopam i istražujem što se nudi i iskristalizirao se jedan model renomiranog proizvođača koji je prisutan na našem tržištu i nudi ga mnoštvo trgovaca.

U tom procesu osim cijene kupcima je važno da trgovci nude i ostale važne stvari koje će u konačnici prevagnuti da kupe baš kod njih. Informacije o mogućnosti obročnog plaćanja kreditnim karticom koju kupac ima, informacije o dostavi, o garanciji i slično.

Kad sam odlučio koji točno proizvod želim, bacio sam se na guglanje. Pronašao sam nekoliko desetaka web trgovaca koji ga nude. Pritom sam naišao na značajne probleme koje mnogi imaju na svojim web shopovima.

Osim cijena koje se razlikuju skoro 30%, kod mnogih web shopova jako je loše opisana dostava. Neki te informacije nemaju posebno izdvojene i naznačene, neki spominju da se dostava naplaćuje ali ne kažu koliko košta, neki kompliciraju s opisima i u konačnici tjeraju kupce da odustanu i idu kod konkurencije.

Kod dobrog dijela web shopova potrebno je proći gotovo cijeli proces check-outa da bi na kraju naveli koliko će koštati dostava. Pri tome je prvo potrebno registrirati se i popuniti sve podatke.

Većina zaposlenih teško može organizirati prihvat dostave tijekom radnog dana. Stoga je opcija dostave kasno popodne ili subotom gotovo nužnost. Oni koji nude dostavu samo u radno vrijeme većini kupaca nisu prihvatljivi.  

Pa onda garancija. Kod dijela trgovaca je ponuđena mogućnost ako se proizvod kupi do određenog datuma moguće je iskoristiti pogodnost kojeg nudi proizvođač da se osim standardne dvogodišnje garancije, putem registracije kupljenog proizvoda dobiju još tri dodatne godine garancije. No, kod skoro pola trgovaca ta opcija nije spomenuta i kupci neće istraživati nude li je i oni. Dakle, odustat će od njih.

Svi ovi elementi jako sužavaju krug onih koji su potencijalno zanimljivi. Svi ostali su se sami eliminirali loše organiziranim informacijama na web shopu, nedostatkom nužnih informacija ili lošom organizacijom vlastitog posla koja uvjetuje ponašanje kupca koje njemu nije prihvatljivo. 
 

istrazivanje


Jesam, razmažen sam 

Suvremeni kupci u velikoj mjeri kupuju drugačije nego su to činili još prije nekoliko godina. U potrazi za informacijama koriste različite raspoložive kanale: web pretraživanje, društvene mreže, specijalističke forume i druge izvore na Internetu. Tu je naravno i dalje prisutna stara dobra preporuka poznanika i prijatelja. No, čak ako im netko i sugerira gdje i po kojim uvjetima nešto mogu kupiti, većina ipak posegne za Googleom i sama istražuje gdje još ima isti ili sličan proizvod kojega želi kupiti. 

Kupci očekuju precizne informacije i pogodnosti koje su im važne. S druge strane, osim ako prodajete jako specijalizirane stvari, niste „sami u selu“, odnosno konkurencija je brojna i žestoka. 

Stoga, želite li pridobiti kupca poput mene, morate napraviti iskorake na svom web shopu ne samo u smislu prezentacije svih važnih informacija, nego i organizirati svoj posao na način da to pogoduje kupcu.

Ne komplicirajte, dajte kupcu sve što mu je važno, pa će on kupiti kod vas. 

Ako niste sigurni što sve treba učiniti, javite se nama. Mi smo prisutni na eCommerce tržištu preko dvadeset godina i mnogima smo pomogli u realizaciji web shopova koji uspješno posluju.