e-book tema: O dizajnu modernog web shopa

Ivana Mijić

Tijekom brojnih e-commerce projekata sa partnerima iz različitih grana poslovanja neka pitanja smo čuli češće od drugih…

Treba li mi uopće novi/ bolji web shop? Je li dizajn mog web shopa zastario i neprivlačan? Je li moj web shop povezan s mojim IT sustavom? Zašto moj web shop nema dovoljno posjetitelja? Zašto moji kupci odlaze neobavljena posla?

Vlasnici web shopova nam se najčešće obraćaju s pitanjem Je li dizajn mog web shopa zastario i neprivlačan?, a svi koji tek planiraju pokrenuti web shop primarno žele da on bude – moderan!

Cilj svakog projekta je osmisliti jedinstveno web rješenje koje se dizajnom ističe u moru sličnih postojećih rješenja te zadovoljava potrebe i zahtjeve krajnjih korisnika. Nove tehnologije, novi uređaji, nova ponašanja potrošača pojavljuju se i mijenjaju gotovo svakodnevno pa možemo reći da se tehnološki trendovi kreiraju i izmjenjuju baš poput modnih.

Procjena korisnika i odluka o korištenju web shopa temelji se na prvom utisku koji se najčešće odnosi na vizualan segment dizajna, međutim, obavljanje transakcije i ukupno zadovoljstvo korištenja te kreiranje lojalnosti bazirano je na kvaliteti cjelovitog rješenja, a to uključuje također dizajn funkcionalnosti te razvoj korisničkog iskustva.

  • Dizajn vizualnog rješenja

Suvremena vizualna rješenja zahtijevaju sinergiju kreativnosti i funkcionalnosti. Cilj je odabirom specifičnih grafičkih elemenata kreirati unikatna web rješenja te diferencirati korisničko iskustvo.

Privlačnost i atraktivnost može se postići pomno odabranom tipografijom ili korištenjem negativnog prostora u svrhu isticanja određenih elemenata. Kreiranje jasno vidljivih CTA (call to action) elemenata također olakšava korisnicima korištenje web shopa, ali i povećava uspješnost konverzije.

cvijethr

 

Rješenje koje smo kreirali za web trgovinu cvijet.hr primjer je za koji njegova vlasnica Marija Ljubić kaže: „Vizualna prezentacija mnogo znači u svakom web shopu, a naročito kad je riječ o našim proizvodima. Efekti projekta već se vide u znatno povećanoj prosječnoj narudžbi naših kupaca!“

  • Dizajn korisničkog sučelja

Dizajn suvremenog korisničkog sučelja web shopa podrazumijeva proces kreiranja prikaza sadržaja koji je dobro organiziran i pregledan te omogućava korisnicima lako snalaženje i ugodno korištenje.

Ukoliko korisniku ne omogućimo preglednost informacija i lako snalaženje velika je vjerojatnost da će odustati od korištenja web shopa te će do traženog proizvoda pokušati doći alternativnim načinima.

Jednostavno dostupne i pristupačne informacije izrazito su važne bilo da se radi o kreiranju novog i boljeg B2C ili B2B web shopa.

  • Dizajn korisničkog iskustva

Jedan od najčešćih odgovora na pitanje Zašto moji kupci odlaze neobavljena posla? je upravo nedovoljno kvalitetan i intuitivan dizajn korisničkog iskustva. Korisnici web shopa zahtijevaju što jednostavnije korištenje, a u isto vrijeme i sve funkcionalnosti koje suvremen e-commerce pruža.

Uzmemo li za primjer plaćanje zahtjevi se protežu od brzog prijenosa podataka uz nužnosti njihove visoke zaštite do pružanja široke palete mehanizama plaćanja koja uključuje, uz sve klasične načine plaćanja, i sve popularnije alternativne oblike poput Revolut kartice ili Keks Pay aplikacije.

Kvaltetno moderno rješenje web shopa, koje će uspješno zadovoljiti i njegove vlasnike i zahtjevne krajnje korisnike, podrazumijeva razvoj i integraciju svih segmenta dizajna, a to uključuje atraktivan vizualnui dizajn, visoku razinu dizajna funkcionalnosti te intuitivan dizajn korisničkog iskustva. 

Koja su ostala najčešća pitanja znatiželjnih i zabrinutih vlasnika web trgovina i odgovore na njih pronađite u našoj e-knjizi Kako i zašto do novog web shopa? koja je dostupna potpuno besplatno!