e-book tema: 5 savjeta za uspješan webshop marketing

Ivana Mijić

Razvoju e-commerce rješenja pristupamo projektno sa željom da klijentima pružimo cjelovitu uslugu, a to uključuje razumijevanje svih segmenata poslovanja i odgovaranja na širok spektar pitanja.

Često se zabrinutost, potencijalnih ili postojećih, vlasnika web shopa odnosi na interes publike, broj posjetitelja i učestalost kupovine. Atraktivnost web shopa oslanja se na dobro osmišljen i kreiran dizajn, ali njegova uspješnost ovisi i o tome koliko se ulaže u marketing te koje se marketinške aktivnosti provode.   

Svako poslovno djelovanje ima svoje specifičnosti, a time i najbolje marketinške prakse, pa se i za efikasan marketing web shopova treba osmisliti karakterističan mix marketinških aktivnosti. Kako bi vam u tome pomogli, odabrali smo 5 praktičnih savjeta s naglaskom na digitalne aktivnosti:

1. Kreirajte vašu jedinstvenu Buyer Personu

Temelj marketinškog djelovanja jest definiranje ciljne skupine, odnosno publike, kojoj se obraćamo. U slučaju e-commerce poslovanja posebno je važno definirati Buyer Personu – zamišljenu osobu reprezentativnih karakteristika vaših korisnika. Prikupite što više podataka o svojim korisnicima kroz kontakt forme na web stranici, ankete i istraživanja ili preko profila društvenih mreža te ih iskoristite za kreiranje slike vašeg najboljeg kupca. Što više poznajete vašeg krajnjeg korisnika – kojeg je spola, kojih je godina, o njegovom/ njenom obrazovanju, zaposlenju i interesima, kako provodi slobodno vrijeme… to ćete lakše kreirati komunikaciju i odnos s njim.

2. Upoznajte želje vaših korisnika…

Nakon upoznavanja glavnih karakteristika korisnika, iz analize njihovog ponašanja mogu se prikupiti vrijedni podaci. Sam način na koji posjetitelji djeluju unutar web shopa može se iskoristiti u marketinške svrhe. Na primjer, artikli koje su korisnici odabrali i nalaze se unutar košarice, ali nisu kupljeni, kao i artikli koje su na web shopu označili kao „poželjne“ jasno predstavljaju njihove želje i interese.

3. …a potom ih iskoristite!

Informaciju o željama korisnika iskoristite za kreiranje posebne ponude sa proizvodima za koje su iskazali interes, velika je vjerojatnost da će ih doista i kupiti. Za komunikaciju možete koristiti e-mail marketing, kao jednu od najstarijih i iznimno uspješnih formi digitalnog marketinga, ili novije mehanizme poput Google Dynaminc Remarketing i Facebook Product Ad platformi.

4. Kreirajte sadržaj na inbound način

Inbound predstavlja različite metode online marketinga kojima je za cilj kreirati dvosmjeran odnos sa korisnicima temeljen na povjerenju. Fokus inbound komunikacije je pomoći korisnicima, ne ih samo informirati ili im se obraćati isključivo prodajno. Sadržaj koji će na zdrav način privući korisnika mora biti prezentiran na pravi način i u pravo vrijeme, uključivanje korisnika i njihovo zadržavanje najbolje se provodi kroz sadržaj koji je relevantan i koristan, a najbolji primjeri inbound sadržaja su oni koji oduševljavaju – sadržaji koji će korisnici rado podijeliti sa svojim prijateljima.

5. Kreirajte nagradne programe

Nagradni programi su jedan od najefikasnijih taktika zadržavanja klijenata, a kreiranje online loyalty programa je još brže jednostavnije i dinamičnije. Ne morate se ograničiti samo na poticanje prodaje, možete svoje korisnike nagraditi i za aktivnosti poput dijeljenja sadržaja putem društvenih mreža ili  sudjelovanja u kreiranju sadržaja što ima iznimnu marketinšku vrijednost.

Ukoliko vas zanima više o digitalnom i inbound marketingu, prijavite se na edukativne radionice koje organiziramo, a na koje još načine možete poboljšati pokretanje i poslovanje web shopa saznajte u našoj e-knjizi "Kako i zašto do novog web shopa?" koja je dostupna potpuno besplatno!