12 ‘sitnica’ koje čine savršenu web trgovinu (o kojima vjerojatno niste razmišljali)

Miroslav Benak E-Commerce
12 ‘sitnica’ koje čine savršenu web trgovinu

Imati uspješan web shop popriličan je izazov i za najiskusnije online trgovce. Koliko god je prodaja na internetu već godinama u zreloj fazi, uvijek se nameću novi trendovi i očekivanja kupaca. Uspješnost se ne mjeri samo brojem narudžbi i veličinom ostvarenog prometa.

Postići da nam kupci dolaze, kupuju i vraćaju se opet nije moguće samo korištenjem tehnologije. Proces kupnje uvijek je osoban proces, iako se u online verziji doživljava kao sučeljavanje kupca (osobe) i bezličnog komada softvera „tamo negdje“. Osjećaj koji kupac uvijek mora imati je da je u tom trenutku najvažniji i da mu sve stoji na raspolaganju. Zato se nameće nekoliko potrebnih „sitnica“ koje će razlikovati savršeni web shop od samo dobroga.

Sitnice koje „život znače“

Imate dobar web shop, prilično zadovoljnu skupinu kupaca, dobre proizvode s konkurentnim cijenama, dobro osiguranu logistiku i ostvarujete prilično dobre prodajne rezultate. Ali… nedostaje ono nešto što će značiti pravi iskorak i dovesti i vaš web shop i njegove rezultate na višu razinu. To „nešto“ nije samo jedna stvar. Ne postoji čarobni štapić koji će odjednom učiniti vaš web shop savršenim, a vas milijunašem. Mnogo je elemenata koji će vam pomoći u razvoju u željenom smjeru. Pri tome je važno da su suvremeni kupci razmaženi, odnosno očekuju sve što su već vidjeli na drugim webovima i web shopovima. Izdvajanje iz gomile mora se obaviti najprije po principu: u prvome redu budite jednaki drugima, a onda dodajte još nešto po čemu ćete biti različiti, odnosno bolji.
Od mnoštva detalja koji izdvajaju vrhunske web shopove od ostalih, spomenut ćemo nekoliko za koje smatramo da mogu činiti razliku.

1. Vaša priča

Jedna od najvažnijih stvari u trgovini je prepoznatljivost i povjerenje u brend. Ako tek gradite brend, važno je da i na webu odnosno web shopu imate priču o sebi, svojemu poslovanju, proizvodima i slično. U About dijelu weba ili shopa, osim temeljnih podataka o poduzeću, napišite i svoju priču. To će pomoći u boljem upoznavanju kupaca s vama i izgradnji povjerenja. 

2. Vizualna komunikacija

Trgovci se silno trude urediti svoje dućane da budu ugodni za boravak, slažu police i robu tako da se ističu i budu privlačni. Isti princip treba koristiti i na webu. Prva stvar koju posjetitelj weba vidi je dizajn. Stoga dizajn mora biti ne samo lijep i atraktivan, nego i funkcionalan. Fotografije proizvoda moraju biti vrhunske sa što više detalja koji će privući kupce. Nije dovoljno staviti bilo kakvu fotografiju proizvoda. Kupce treba oduševiti proizvodima, a nema boljeg načina da budu prikazani nego vrhunskim fotografijama. Treba im vizualno prenijeti vrijednost proizvoda. U nekim slučajevima treba koristiti i videoprikaze ili 3D prikaze proizvoda. Sve to pridonijet će oduševljenju kupca. 

3. Pakiranje proizvoda

Dodavanjem atraktivnog pakiranja u očima kupca proizvod će dodatno dobiti na vrijednosti. Kvalitetno pakiranje, ne samo u slučaju kupnje darova, nego u svakoj kupnji može istaknuti vaš web shop u odnosu na konkurenciju. 

4. Kvalitetni opisi proizvoda

Svaki proizvod, osim temeljnih podataka o njegovim svojstvima, tehničkim ili drugim parametrima koji ga definiraju i opisuju, treba dodatno obogatiti opisom koji će mu podići vrijednost. Marketinški je trend već godinama umjesto svojstava, prodavati iskustvo. To znači da se, osim opisa tehničkih svojstava proizvoda, zapravo „prodaje priča“ o tome što će taj proizvod unijeti u vaš život, kako će ga učiniti zanimljivijim, ljepšim, boljim, atraktivnijim… Velike kompanije za svaku svoju novu liniju proizvoda smišljaju nove priče. Pokušajte i vi. To može značiti razliku u odnosu na konkurenciju. 

5. Stalno se mijenjajte

Web shop koji se rijetko ili nikada ne mijenja odaje dojam mrtve trgovine koja prodaje robu koja joj dugo stoji na skladištu. Dodavanje novih proizvoda ili barem reorganiziranje i osvježavanje informacija o postojećim proizvodima uz popratne objave (kampanju) ostavit će dojam stalnih noviteta i lansiranja novosti. 

6. Upoznajte svoje kupce

Imati lojalne kupce koji se vraćaju zato što prepoznaju vrijednost koju im nudite možete postići i tako da ih što bolje upoznate. To se može postići na više načina, vodeći računa o privatnosti kupaca: kreiranjem kvizova, prikupljanjem informacija o kretanju po web shopu, analizom transakcija i logova o posjećenosti. Što više znate o kupcima, to ćete bolje moći i svoju ponudu i web shop prilagoditi njihovim očekivanjima. Implementirajte alate za analitiku posjećenosti i kretanja po web shopu. Također, napravite temeljitu analizu postojećih narudžbi. Iz toga ćete mnogo doznati o navikama i očekivanjima kupaca. Prema tome prilagodite ponudu i prikaz proizvoda na web shopu.

7. Olakšajte im pronalazak proizvoda

Napredno pretraživanje i filtriranje na suvremenom web shopu prijeko je potrebno. Kupci očekuju da brzo mogu pronaći što traže. Ovisno o tome što prodajete, primjerice, ako vaši proizvodi dolaze u više veličina ili boja, omogućite im filtriranje i odabir željene veličine ili boje. Brz pronalazak i odabir povećava vjerojatnost kupnje
Pri tome je veoma važno da proizvod koji nemate na skladištu ne prikazujete na web shopu. Moguća je i opcija u kojoj ga prikazujete, ali s informacijom o tome kad će biti dostupan. Kupci moraju znati što im nudite i po kakvim uvjetima.

12 ‘sitnica’ koje čine savršenu web trgovinu

8. Koristite kolačiće za personalizirano iskustvo

Kolačići (cookies) su male datoteke koje web siteovi postavljaju na računalo korisnika/klijenta i pohranjuju različite informacije o njegovu ponašanju na webu. U slučaju web shopa tu se mogu smjestiti informacije kao što su - kada je bio na shopu, što je stavio u košaricu, što je stavio na listu želja, koje je preferencije odabrao u surfanju po web shopu i slično. Korištenjem kolačića korisnik će u sljedećem posjetu web shopu vidjeti otprije napunjenu košaricu, listu želja i druge opcije koje je prethodno odabrao. Time se olakšava i kupcu i vlasniku web shopa. Analizom ponašanja kupaca vlasnik web shopa može činiti potrebne prilagodbe kako bi unaprijedio korisničko iskustvo i posljedično poboljšao rezultate.

9. Kreirajte zajednicu

Suvremene web shop platforme omogućuju kupcima ocjenjivanje pojedinih proizvoda i pisanje recenzija. S druge strane, vlasnik web shopa može za svoje vjerne kupce kreirati sadržaje koji ih zanimaju, i to pisanjem tematskih blogova, kreiranjem foruma u kojemu kupci mogu komentirati, preporučivati i postavljati pitanja. Stvaranje zajednice podiže kvalitetu i ugled web shopa, a novim potencijalnim kupcima daje uvid u poslovanje web shopa i kvalitetu proizvoda koji se nude. 

10. Personalizirani e-mail marketing

Od svih načina marketinškog komuniciranja prema potencijalnim kupcima, pokazuje se da je izravni e-mail marketing najučinkovitiji. To se izravno nadovezuje na tezu o potrebi poznavanja svojih kupaca. Ako analitikom znate što su kupci prije gledali i kupovali, korištenjem ciljane e-mail kampanje možete upoznati kupce s novostima koje imate i dovesti ih natrag na web shop.

11. Obrasci za prijavu

Kreirajte i koristite obrasce za prijavu. Ponudite kupcima nešto u zamjenu za njihovu e-mail adresu. To može biti neki besplatan sadržaj za preuzimanje ili, primjerice, neki inicijalni popust na prvu kupnju. Nemojte tražiti previše podataka. Za početak je e-mail adresa dovoljna. Obrasci se mogu pojaviti kao „pop-up“ prozor u koji će posjetitelji upisati svoju e-mail adresu za primanje obavijesti s web shopa. Pri tome osigurajte mogućnost odjave s mailing-liste u svakoj poslanoj poruci.

12. Koristite popuste pametno

U maloprodaji je važno gledati profitabilnost ukupnosti poslovanja a ne profitabilnost pojedine prodaje. To znači da popuste treba koristiti strateški. Drugim riječima, popusti trebaju služiti kao alat kojim ćete količinu robe na skladištu držati u potrebnim minimalnim količinama. Na primjer, svaki mjesec ili kvartal možete ponuditi određeni popust na robu koja stoji na skladištu ili se slabije prodaje. Time ćete osigurati promet i omogućiti uvođenje novih proizvoda. Jednom ili dva puta godišnje možete imati i znatnije popuste na određene grupe proizvoda kako biste ih ispraznili sa skladišta. 

Sve navedene „sitnice“ mogu se implementirati pod uvjetom da imate dobru tehnološku osnovicu, odnosno web shop platformu koja će omogućiti izgradnju i održavanje vrhunskog web shopa. Mi u Perpetuumu našim klijentima gradimo takve web shopove korištenjem vodeće platforme Magento. Javite se, možemo i vama pomoći da vaš web shop napravi iskorak prema savršenstvu.