Rezultati istraživanja: „Povjerenje u digitalnu ekonomiju 2017.“

Vi ste ovdje

 

O digitalizaciji ne treba razmišljati, nego ju primijeniti

Perpetuum Mobile i partneri predstavili su rezultate anketnog istraživanja o povjerenju građana Hrvatske u digitalnu ekonomiju. Istraživanje se provodilo drugu godinu za redom, a ove je godine u njemu sudjelovalo više od 11 500 ispitanika.

Na poslovnom susretu održanom u Zagrebu, Perpetuum Mobile i partneri - PBZ Card, Emmezeta, Symantec i časopis BUG pozvali su okupljene na raspravu o digitializaciji poslovanja i digitalnoj ekonomiji u Hrvatskoj.

Predstavljajući rezultate ankete, Ivo Špigel iz Perpetuum Mobilea, rekao je kako je glavni motiv za provođenje istraživanja bio saznati koliki je stupanj povjerenja građana Hrvatske u digitalnu ekonomiju, odnosno koliko se zaista koriste svim mogućnostima koje im digitalna ekonomija omogućava.

 

Ivana Šoljan i Ivo Špigel

 

Građani aktivno sudjeluju u digitalnoj ekonomiji

“Kada bismo na temelju naših ispitanika donosili zaključak o građanima Hrvatske, mogli bismo zaključiti da su prepoznali sve prednosti digitalne ekonomije i da u njoj aktivno sudjeluju”, ukratko je sumirao Špigel te pojasnio kako podaci pokazuju da građani koji su sudjelovali u ispunjavanju ankete prate europske trendove u korištenju internetskog i mobilnog bankarstva.

"Rezultati istraživanja o povjerenju u digitalnu ekonomiju dokazali su da je digitalizacija postala važan čimbenik u svim segmentima društva pa tako i u ekonomiji. Izuzetno nas veseli činjenica da su ispitanici naveli kreditne kartice kao najomiljeniji način plaćanja. Rezultat je to našeg višegodišnjeg zalaganja, jer smo fokusirani na pojednostavljenje procesa plaćanja, uz istodobno zadržavanje visoke razine sigurnosti", istaknuo je Mislav Blažić, predsjednik Uprave PBZ Carda.

Gotovo 60 posto sudionika istraživanja u proteklih je godinu dana kupovalo na internetu. Pri tome su  najviše kupovali proizvode poput knjiga, softvarea ili bijele tehnike (73 posto), odnosno plaćali račune (78 posto), a zanimljivo je što je čak 39 posto ispitanika izjavilo da je rezerviralo godišnji odmor online.

"Danas je normalno da imaš web. Web shop, barem u našem slučaju ima puno veći značaj u informiranju kupaca nego kao kanal prodaje. Na njega otpada tek 4 posto, ali to su ipak tisuće transakcija", priznao je Slobodan Školnik, predsjednik Uprave Emmezete.

No, prije no što ga kupe, ispitanici se o proizvodu informiraju na internetu. Tako je čak 85 posto ispitanika istaknulo kako prije kupovine uspoređuju cijene na internetu, a 78 posto koristi internet u potrazi za informacijama o proizvodima i ponudama.

 

“Istraživanje daje naznake da su hrvatski kupci spremni za drugu fazu Internet trgovine. Nakon usvajanja primarnih navika, poput plaćanja računa, od web trgovaca očekuju bolju ponudu načina plaćanja i niže troškove, kako bi proširili svoje navike Internet kupovine i na druga područja”, prokomentirao je rezultate istraživanja Aron Paulić iz BUG-a.

 

 Aron Paulić, Slobodan Školnik, Davor Kodrnja i Blerim Sela

 

Sigurno je sigurno

Govoreći o sigurnosti i osobnim podacima, Špigl je naglasio kako se čini da građani ipak vode računa o sigurnosti svojih podataka na internetu.

“Svjesni su opasnosti koje vrebaju poslovanje na Internetu, ali su i dovoljno educirani da se znaju zaštititi od neželjenih situacija poput zaraze računala zlonamjernim programima ili krađe osobnih podataka”, istaknuo je Špigl. Dodao je kako 95 posto ispitanika ne želi davati nikakve osobne podatke putem e-maila ili telefona, a 60 posto tvrdi da osobne podatke ostavlja samo kod onih prodavatelja koji imaju sigurnosne certifikate.

"Izuzetno je zanimljivo vidjeti kako građani gledaju na privatnost i koliko štite svoje osobne podatke i uređaje. Posebno je pohvalno što ne žele dijeliti svoje osobne podatke putem e-maila ili telefona. No, zabrinjava onaj dio korisnika koji koriste mobilni uređaj za plaćanje i bankarstvo, a smatraju kako ga ne moraju dodatno štititi. Često u našim mobilnim uređajima imamo mnogo osobnih podataka i, zapravo, bismo ih u većini slučajeva, trebali štititi i bolje nego naše računalo. No, uvjeren sam da će s daljnjim širenjem digitalne ekonomije građani, ali i svi ostali sudionici u digitalnoj ekonomiji, posvetiti više pozornosti upravo tom aspektu sigurnosti i zaštite", prokomentirao je Davor Kodrnja, Regional Sales Manager, Symantec Corporation.

Osim tvrtki i građana, u digitalizaciju se mora aktivnije uključiti i država. Naime, istraživanje je pokazalo kako, iako su građanima dostupni javni servisi poput eGrađani, ePošta i registar “Ne zovi”, oni se ne koriste u dovoljnoj mjeri. Tako gotovo 30 posto ispitanika uopće nije znalo da postoji  registar “Ne zovi”, a samo je nešto više od 9 posto upisalo svoj broj u taj registar. S druge strane, servise kao što su eGrađani i ePošta koristi samo oko 40 posto ispitanika.

"Rezultati ankete, koju smo proveli drugu godinu za redom, najbolje pokazuju koliko je digitalna ekonomija postala neizostavan dio života i rada građana Hrvatske. Sve veći broj građana koji kupuju na internetu, ali i koriste mobilne uređaje kao primarne uređaje za bankarenje i kupovinu. No, možemo zaključiti kako i domaćim tvrtkama i javnim institucijama predstoji još puno posla kako bi dodatno educirali potrošače o prednostima digitalne ekonomije i potaknuli ih na još jače korištenje. Uz pojačane napore javnog i privatnog sektora u komunikaciji i edukaciji, možemo očekivati i nadati se da će ovakva istraživanja u godinama pred nama pokazivati rastući trend povjerenja i ukupnog razvoja digitalne ekonomije u Hrvatskoj", zaključio je na kraju predstavljanja rezultata predsjednik uprave Perpetuum Mobilea, Blerim Sela.

 

Na ovoj stranici možete preuzeti zanimljive dokumente vezane uz temu događanja:

PDE 2017 - Analiza rezultata istraživanja

PDE 2017 - Infografika

PDE Q1 2017 infografika integralna

 

DOBITNICI NAGRADNE IGRE "Povjerenje u digitalnu ekonomiju"

Među tisućama sudionika naše ankete o povjerenju u digitalnu ekonomiju, izvukli smo troje najsretnijih koje nagrađuje naš partner Emmezeta.

1. nagrada: Vrijednosni bon „Emmezeta„ u iznosu 2000 kn - Antun Perković, Slavonski Brod
2. nagrada: Vrijednosni bon „ Emmezeta „ u iznosu 1500 kn - Jelena Valčić, Zagreb
3. nagrada: Vrijednosni bon „ Emmezeta „ u iznosu 500 kn - Dubravka Pobi, Koprivnica

Čestitamo sretnim dobitnicima!

 

 

Povezani Članci